Monday, March 7, 2011

#4th R.E.W.I.N.D.

THE CLIMB
 bkn nk cite psl lirik lagu the climb..
but nk cite psl experience aku mendaki..
kami pergi mase cuti sem ari tu..

kami daki 5 gunung..
1)gunung perdah
2)gunung jasar
3)gunung berincang
4)gunung berembun
5)gunung mentigi

this is the my first experience 
and for being honest
mendaki bkn kerja mdah,,
bkn kerja maen2..
nmpk mcm sng..
tp try la dlu der bru tw hardcore dy cmne..

first gnung ak kne naek..
at first excited gle babs..
n then dah smpi halfway jln..
tercungap gle2 puya..
ni semua disebabkan slah cara pernafasan
fyi,
for da first day lg kami da naek 2 gnung,
bygkan lah dgn bag bratnya naek 2 gnung..
ye lah org xde experience kan,,
ad ke nek gnung bwk 1.5liter air..
mmg sempot abezla kan..


2nd day kami naek 1 gnung je..
gnung berincang..
gnung ni mmg series ssah coz sgt menjunam,,
so kami sgt2 perlu berpaut pd akar kayu..
mmg da mcm catwoman gle..
but x tw knape..
even ssahh..
gnung ni lah y plg bez naek..
x rase pnt n sronok gle
dan kmi jga dpt p tngok tmpt lakonan puteri gnung ledang..
mmg tggi gla tmpt ni..
n ak sgt gayat..

3rd day kami p naek 2 gnung..
3rd plg worse ak rase..
coz sgt pnt 
n ak bley plak terjatuh dlm lumpur..
homaigod...
smpi betis ok...
ulang
betis!!
n farah plak jtoh smpi peha..
ulang 
pehaa!!
hahaha :)
iyah n ayu plak jtuh menggelongsor msa trun dr gnung..
n bdak laki kata..
tu dy free show trun gnung..
hahhahaha
like bangang je depa suma tu
:)
at the end ad gak 2 laki y jatuh..
hihi :)
Tuhan byr cash
thumbs up!!

mase ak naek 5 gnung, aku salu rase sempot,pnt,give up..
but 1 thing y ak salu pk tok bg ak smgt tok smpi kt ats puncak adlh Tuhan tu Maha Kaya..
Dia tdak akn bg sesuatu klu hambaNya x berusaha..
ak byk selawat mse aku naek,,
n aku byk berdoa agar Tuhan bg aku kekuatan seperti para nabi..
at last aku smpi jgak kt ats puncak kelima-lima gnung..
:)

seriously, bla dah smpi kt ats puncak gnung
rasa mcm kenikmatan yang amat sgt..
dan rasa bersyukur y x terhingga...
aku bersyukur pada Rahmat dan kekuatan yang ALLAH bg pd aku..
:)




p/s: i will never forget this moment..
to all my friends thanks for being good supporter to me.. 
:)

Thanks for reading yaw !

No comments:

Post a Comment